Заради здоров'я завтра - потурбуйся про себе сьогодні!

Дніпропетровська область – одна з найбільш неблагополучних областей України з захворюваності на рак молочної залози. Рівень захворюваності жінок працездатного віку 40-54 років є досить високим, а його пік приходиться на жінок вікової категорії 55+. Причому як показники захворюваності, так і показники смертності у Дніпропетровському регіоні із року в рік перевищують середні показники по Україні. На Дніпропетровщині відсоток діагностованих захворювань на рак молочної залози на І-ІІ стадіях менший, ніж середньоукраїнський, а на ІІІ-ІV стадіях, навпаки, вищий, ніж середній по Україні. Показник смертності по Дніпропетровській області залишається незмінним упродовж останніх років.

Жінки працездатного віку не проходять періодичне клінічне обстеження молочних залоз через страх дізнатись про наявність раку. В результаті у жінок вікової категорії 55+ діагностують рак молочної залози на занедбаних Ш-ІV стадіях. Причиною цього явища є низька обізнаність представниць жіночої статі щодо раку молочної залози, важливості ранньої діагностики та ефективності методів лікування даного захворювання, а також загальна непоінформованість суспільства про темпи, з якими ця недуга позбавляє життя українських жінок.

Інформаційно-просвітницькі кампанії у Дніпропетровській області стосовно раку молочної залози не є постійними і потужними. Щороку в жовтні в День боротьби з захворюванням на рак молочної залози проводяться окремі заходи такі, як конференції, круглі столи, виступи на місцевому телебаченні та радіо, виходять тематичні статті в друкованих ЗМІ. Періодично в лікувальних закладах з’являються інформаційні листівки для пацієнток на тему ранньої діагностики захворювання, однак їх кількість не відповідає потребам жінок і незначною мірою впливає на їх мотивацію щодо звернення до лікарів.

Як правило, потужні інформаційні та просвітницькі кампанії не проводяться через брак коштів і навичок з організації подібних заходів, мета яких – мотивувати жінок до конкретних кроків, спрямованих на регулярне проходження клінічного обстеження молочних залоз. Особливо обмежений доступ населення до інформаційно-просвітницької діяльності стосовно здоров’я молочної залози у малих містах і сільських районах Дніпропетровського регіону.

У 2010 році в рамках програми грантів Глобальної ініціативи з обізнаності щодо раку молочної залози Фонду ім. Комен ДМГО ЖІКЦ впроваджувався проект, спрямований на жінок, які працюють у загальноосвітніх закладах Дніпропетровської області. В результаті реалізації проекту на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти було проведено 18 тренінгів для 518 жінок з 35 адміністративних одиниць Дніпропетровщини. Безумовною перевагою проекту стало те, що працюючи в обласному центрі – м. Дніпропетровську, вдалося дійти до обраної цільової аудиторії – жінок-освітянок, які мешкають у малих містах і віддалених сільських районах, та донести до них необхідну інформацію щодо раку молочної залози і механізмів боротьби з цим захворюванням. Саме ця категорія жінок є здатною не тільки підвищити свій рівень обізнаності з проблеми та сформувати відповідальне ставлення до свого здоров’я, але й сприяти розповсюдженню набутих знань серед своїх колежанок – жінок, які працюють з ними в одному навчальному закладі, а також серед матерів дітей, які навчаються в школах, де вони викладають.

Даний проект є логічним продовженням проекту, що реалізовувався в 2010 році. Він також спрямований на максимальне охоплення інформаційно-просвітницькою діяльністю жінок з малих міст і сільських районів Дніпропетровського регіону та передбачає значне розширення цільової аудиторії, а саме залучення до проекту студенток навчальних закладів ІІ рівня акредитації – коледжів, які переважно мешкають у малих містах та сільських районах області, викладачок цих закладів, працівниць провідних підприємств легкої промисловості регіону, а також жінок, що працюють на найбільших ринках області.

Діяльність за проектом передбачає проведення масштабної кампанії регіонального рівня, яка складатиметься з інформаційного та просвітницького компонентів.

Інформаційна кампанія включає такі заходи, як поширення просвітницьких буклетів, виданих за матеріалами Фонду ім. Комен зі здоров’я молочної залози та раннього виявлення раку молочної залози, серед жінок Дніпропетровщини під час проведення просвітницьких акцій; соціальна реклама на вулицях обласного центру  (білборд, листівки в місцях масового скупчення людей) та в транспорті, зокрема в маршрутних таксі; організація та проведення прес-клубу для представників регіональних ЗМІ; публікація за його результатами низки тематичних статей в обласних друкованих виданнях щодо раку молочної залози, механізмів боротьби з цим захворюванням і важливості впровадження даного проекту на території області.

У період з 14 до 27 травня пройде просвітницька кампанія, що відбуватиметься під єдиним гаслом одночасно в декількох регіонах України, які залучені до виконання Програми.

У цей час на Дніпропетровщині заплановано проведення соціальної акції «Я про тебе так турбуюся», яка передбачає проведення потужної роз’яснювальної роботи щодо раку молочної залози з жінками, які працюють на 5 найбільших ринках Дніпропетровської області, а також у рамках проекту відбудуться 5 інтерактивних дискусій на підприємствах легкої промисловості і в навчальних закладах регіону.

Отже, головною метою запропонованого проекту є зниження виявлення раку молочної залози у занедбаних стадіях серед жінок Дніпропетровської області шляхом проведення масштабної інформаційно-просвітницької кампанії, націленої на підвищення громадської обізнаності про проблему раку молочної залози і механізми боротьби з даним захворюванням.  

ImageImage

ImageImage

ImageImage

ImageImage

 
2009 © Жіночий інформаційно-координаційний центр